>>المصدر<<


[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]
lihat postingan asal keterangan


الإمام ناصِر محمد اليماني
Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani
23 - 07 - 1437 هـ
30 - 04 - 2016 مـ
06:22 صباحاً
ــــــــــــــــــــ



احذروا التحديد لمواعيد العذاب بالذات حتى لا تفتنوا أنفسكم وتفتنوا أمّتكم عن التصديق بالحقّ..

Berhati-hati dan waspadalah kalian dari menentukan sendiri waktu kedatangan azab, agar kalian tidak memfitnah diri kalian sendiri dan umat kalian, membuatkan mereka menjauh dari pembenaran terhadap kebenaran..


بسم الله الرحمن الرحيم، لله درك يا علاء الدين نور الدين وطاقمه المكرمين، وسوف نقوم بتنزيل بيانٍ في شأن رمضان في الوقت المناسب بقدرٍ مقدورٍ في الكتاب المسطور، وأهم شيءٍ نأمر أحبتي الأنصار بعدم التحديد لعذاب اليوم العقيم أو الراجفة كون ذلك ليس من صالح الدعوة المهديّة لأنّ كثيراً من الناس سوف يؤخّر تصديقه بدعوة الحقّ من ربه حتى يأتي ذلك اليوم لينظر هل يحدث شيء؟!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, betapa baiknya kamu wahai Aladdin (forumer) dan kelompok kamu yang dihormati, kelak kami akan membawakan bayan keterangan mengenai perkara Ramadhan pada waktu yang sesuai, pada ketentuan waktu yang telah ditetapkan dalam Kitab yang tertulis.

Perkara yang paling penting, kami perintahkan para kekasihku anshar untuk tidak menetapkan waktu kedatangan azab di hari yang tandus atau hari bergoncangnya bumi (ar-raajifah).

Ini kerana yang demikian itu tidaklah baik untuk seruan dakwah Al-Mahdiyyah, sebab kelak kebanyakkan manusia akan menunda-nunda untuk membenarkan seruan dakwah yang hak dari Tuhan mereka sehingga tiba hari yang dijanjikan itu, untuk melihat apakah benar ada sesuatu yang terjadi
?!


فاحذروا التحديد لمواعيد العذاب بالذات حتى لا تفتنوا أنفسكم وتفتنوا أمّتكم عن التصديق بالحقّ.

Maka berhati-hati dan berwaspadalah kalian dari menentukan sendiri waktu kedatangan azab, agar kalian tidak memfitnah diri kalian sendiri dan umat kalian, membuatkan mereka menjauh dari pembenaran terhadap kebenaran.


ونعم سوف يشتدّ تناوش كوكب العذاب شيئاً فشيئاً وكذلك تغيرٌ في المناخات غير مألوفٍ، وما خفي كان أعظم. وأقول اللهم سلّم سلّم واغفر وارحم ووعدك الحقّ وأنت أرحم الراحمين، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.

Ya benar, kelak pertempuran (at-tanaawusyu) dari Kaukab Al-'Azab akan semakin meningkat sedikit demi sedikit, demikian juga perubahan cuaca dan iklim yang tidak biasa, sedang perkara yang tersembunyi di sebalik itu adalah lebih besar.

Aku katakan, ya Allah selamatkan, selamatkan, ampunilah dan rahmatilah, kerana janji-Mu adalah benar sedang Engkau-lah yang Paling Pengasih dari sekalian yang mengasihi, salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.


ويُرفع هذا التعليق إلى الموسوعة نظراً للأهمية لتنويه أحبتي الأنصار إلى عدم تحديد موعد الرجفة والعذاب، فلا تخالفوا أمر الله في الكتاب الذي أمر رسوله والإمام المهديّ بعدم التحديد لحكمةٍ بالغةٍ؛ حتى لا يُنظِر الناسُ التصديق بالحقّ من ربهم حتى يروا العذاب الأليم.

Hendaklah komentar ini dimasukkan ke dalam ensiklopedia, memandangkan kepentingannya sebagai sebuah pemberitahuan kepada para anshar kekasihku, agar mereka tidak menunjukkan dengan tepat mengenai waktu yang dijanjikan akan terjadinya gempa dan goncangan (Ar-Rajfah) serta kedatangan azab seksaan.

Maka janganlah kalian menyalahi perintah Allah dalam Al-Kitab, Dia telah memerintahkan rasul-Nya (Muhammad SAW) dan Imam Mahdi untuk tidak menentukan kapan tibanya waktu yang dijanjikan itu, sebagai sebuah hikmah yang sempurna dari-Nya; supaya manusia tidak menunggu-nunggu untuk membenarkan kebenaran dari Tuhan mereka sehingga mereka melihat azab yang pedih tidak terkira.


ونعم صار قريباً جداً، ولكننا ننهاكم عن تحديد مواعيد عذاب الله على الأحزاب المعرضين، وانتظروا بياناً هاماً نقوم بتنزيله في قدره المقدور في الكتاب المسطور، وإلى الله ترجع الأمور، ونبشّركم ببيعة قاداتٍ كِبارٍ في الأحزاب، ولا نريد ذكر أسمائهم حرصاً على أمنهم إلى حين.

Ya benar, azab itu telah benar-benar sangat dekat, namun kami larang kalian untuk menunjukkan dengan tepat waktu kedatangan azab Allah yang akan menimpa sekutu-sekutu (al-ahzaab) yang berpaling, hendaklah kalian menunggu bayan keterangan penting yang akan kami keluarkan dalam ketentuannya yang telah ditetapkan dalam Kitab yang tertulis.

Hanya kepada Allah-lah kembalinya segala urusan, kami sampaikan berita gembira kepada kalian mengenai bai'ah dari pemimpin-pemimpin senior dalam kelompok-kelompok parti, kami tidak mahu menyebutkan nama-nama mereka semata-mata kerana keprihatinan kami terhadap keamanan dan keselamatan mereka buat sementara ini sampai waktu yang ditentukan.


وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربَ العالمين..
أخوكم الامام المهديّ ناصر محمد اليماني.

Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Saudara kalian Al-Imam Al-Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani.

____________

sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=223397

sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=223404